راهنمای بهینه سازی تصاویر وب سایت

در 21 سپتامبر, 2023 ایجاد شدراهنما • 130 بازدید

استفاده از بهینه سازی تصاویر وب سایت، تجربه بهتری موقع لود صفحات وب با سرعت بیشتر به کاربر منتقل می‌کند. چه بسا بخاطر عدم رعایت این مورد که باعث سرعت لود کم اوولینکتان می‌شود کاربر از بازدید صفحه شما منصرف شود.

بهینه سازی تصاویر وب سایت و سرعت لود بالا:

استفاده از بهینه سازی تصاویر وب سایت، تجربه بهتری موقع لود صفحات وب با سرعت بیشتر به کاربر منتقل می‌کند. چه بسا بخاطر عدم رعایت این مورد که باعث سرعت لود کم اوولینکتان می‌شود کاربر از بازدید صفحه شما منصرف شود. لذا قصد داریم در این بخش برای بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوها چند راه‌حل سریع و تاثیرگذار به شما معرفی می کنیم.

برای تجربه بهتر در اوولینک ما این امکان رو برای کاربران قرار دادیم تا نسبت به حجم مشخصی که برای تصاویر تعیین شده است خود کاربر با استفاده از ابزارهای زیر حجم آنها را کنترل و بهینه نماید.


1. ابزار بهینه‌سازی آنلاین تصاویر OOVO 

براحتی با جستجو در ابزارهای اوولینک، از ابزار آنلاین مورد نیاز خود استفاده نمایید.

ابزار بهینه سازی آنلاین تصاویر سایت - ابزارها - اوولینک (oovo.ir)

می‌توانید تصاویر را به فرمت‌های مختلف مثل webp تبدیل کنید و اندازه آن را برای وب سایت خود بهینه نمایید.

 ابزار بهینه‌سازی آنلاین تصاویر OOVO

2. استفاده از برنامه تلگرام:

یک راه‌حل سریع و بسیار ساده استفاده از تلگرام و برنامه‌های مشابه است.

کافیه عکس مورد نظر را در بخش پیام‌های ذخیره شده ارسال کنیم. تلگرام خودکار کیفیت تصویر را بهینه خواهد کرد و ما می توانیم با ذخیره دوباره آن به تصویر بهینه مورد نظرمان دست پیدا کنیم.


3. استفاده از وب سایت‌های بهینه‌ساز تصاویر آنلاین دیگر:

راه کار این سایت‌ها بدین‌گونه است که در بخش مربوطه عکس مورد نظر را بارگذاری می‌کنید و این وب‌سایت‌ها تصویر بهینه را برای شما آماده دانلود می‌کنند.

در زیر به برخی از این سایت‌ها اشاره می‌شود:


4. استفاده از نرم‌افزار Black Bird Image Optimizer:

این ابزار بهینه سازی بسیار کاربردی و رایگان را می‌توانید از لینک زیر دریافت و از آن برای بهینه‌سازی تصاویر وب استفاده نمایید.

دانلود نرم‌افزار Black Bird Image Optimizer از گوگل


5. ابزار فشرده‌سازی و بهینه‌سازی Light Image Resizer:

این ابزار بهینه سازی بسیار کاربردی و رایگان را می‌توانید از لینک زیر دریافت و از آن برای بهینه‌سازی تصاویر وب استفاده نمایید. Light Image Resizer 6 علاوه بر امکانات فوق‌العاده تغییر ابعاد تصویر و در کنار آن بهینه‌سازی حجم آنها برای استفاده در وب دستیار عالی برای شما خواهد بود.

دانلود Light Image Resizer 6 از سافت۹۸


6. ابزار فشرده‌سازی و بهینه‌سازی ویدیو:

ابزارهای فشرده سازی داده مانند Blazemp و HandBrake می توانند بدون افت شدید کیفیت، حجم فایل های تصویری شما را پایین بیاورند و بدیهی است که فایل های کوچکتر سریع تر بارگذاری می شوند. بنابراین با فشرده سازی فایل های ویدیویی زمان و حجم اینترنت کاربران خود را خود را حفظ می کنید! البته سعی کنید که حد وسط را رعایت کنید؛ فشرده سازی بسیار شدید ممکن است باعث افت کیفیت شود و ویدیوهایی که کیفیت پایین دارند باعث زدگی و دوری کاربران از سایت شما می شوند.

با مجموعه ابزارهای کاربردی وب oovo، نیازهای آنلاین خود را برآورده کنید!