از اثبات اجتماعی برای وفادارسازی استفاده کنید
در 19 مه, 2024 ایجاد شد • پالس، نوتیفیکیشنهای اثبات اجتماعی • 801 بازدید
اثبات اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که میتوانید برای ایجاد وفاداری مشتری از آن استفاده کنید.
بر طبق گفته روانشناسان اگر فردی از عملی که توسط دیگران در شبکه اجتماعی در حال انجام شدن است مطلع گردد، تمایل بیشتری برای تکرار آن عمل دارد. قطعا همه در فضای مجازی هر روز هزاران چالش مختلف میبینیم که با سرعت خیلی زیاد فراگیر میشود و گاهی حتی خود ما و اطرافیانمان هم وارد بازی میشویم.
فکر میکنید این چالش ها بیانگر چه چیزی است؟ قطعا تاثیر شگرف و پررنگ فضای مجازی اصلی ترین دلیل است. اکنون باید بگویم شما با دانستن این راز کوچک میتوانید به نفع کسبوکارتان استفاده کنید
دست یابی به اثبات اجتماعی از ۵ طریق امکانپذیر است:
۱- اثبات اجتماعی متخصصین: به اشتراک گذاشتن برخی اطلاعات توسط متخصصین از منابع موثق.
۲- اثبات اجتماعی چهره های سرشناس: پیشنهادهای یک چهره در خصوص استفاده از یک محصول یا خدمت.آموزش ویدیویی تقویت قدرت حافظه.
۳- اثبات اجتماعی کاربران: تجربیات کاربران در خصوص استفاده از یک محصول یا خدمات که سایتی نظیر Amazon درج می گردد.
۴- اثبات اجتماعی خرد جمعی: استفاده از نظرات اکثریت مخاطبان در ارائه نسل بعدی یک محصول یا خدمت.
۵- اثبات اجتماعی خرد دوستان: دعوت از دوستان به استفاده از یک سرویس یا محصول. مثل دعوت از فرند لیست برای بازی در فیس بوک.
اثبات اجتماعی برای وفادارسازی مشتریان
اثبات اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که میتوانید برای ایجاد وفاداری مشتری از آن استفاده کنید. این پدیده روانشناختی به تمایل افراد برای پیروی از رفتار و نظرات دیگران اشاره دارد. به عبارت دیگر، مردم به احتمال زیاد با چیزی موافقت میکنند یا چیزی را خریداری میکنند که دیگران از آن حمایت میکنند.
شما میتوانید از اشکال مختلف اثبات اجتماعی برای جلب اعتماد و تشویق مشتریان به بازگشت به شما استفاده کنید. در اینجا چند نمونه از روشهای انجام این کار آورده شده است:
نقد و بررسیها و نظرات:
- نظرات مثبت مشتریان را به طور برجسته در وب سایت، صفحات رسانههای اجتماعی و مواد بازاریابی خود نمایش دهید.
- از مشتریان راضی بخواهید که در مورد تجربیات خود با شما نظرات ویدیویی ارائه دهند.
- به بررسیهای آنلاین پاسخ دهید، چه مثبت و چه منفی، و به طور حرفهای به نگرانیهای مشتریان رسیدگی کنید.
مطالعات موردی و داستانهای مشتری:
- داستانهایی از نحوه کمک شما به مشتریان برای رسیدن به اهدافشان به اشتراک بگذارید.
- مطالعات موردی را از شرکتهایی که از محصولات یا خدمات شما با موفقیت استفاده کردهاند، منتشر کنید.
- با مشتریان خود مصاحبه کنید و نظرات آنها را در مورد برند خود به اشتراک بگذارید.
جوایز و تقدیرنامهها:
- هر گونه جایزه یا تقدیرنامهای که دریافت کردهاید را به نمایش بگذارید.
- مشتریانی را که به نقاط عطف خاصی مانند سالگرد یا تعداد سفارشات زیاد رسیدهاند، به رسمیت بشناسید.
- برنامههای وفاداری را ایجاد کنید که به مشتریان برای خریدهای مکرر پاداش میدهد.
اثبات اجتماعی بصری:
- تصاویر و ویدیوهایی از مشتریان راضی که از محصولات یا خدمات شما استفاده میکنند، به اشتراک بگذارید.
- لوگوها و نشانهای مشتریانی که با آنها کار کردهاید را در وب سایت خود نمایش دهید.
- آمار و ارقامی را به اشتراک بگذارید که نشان دهنده تعداد مشتریان راضی، تعداد دانلودها یا سایر معیارهای موفقیت شما است.
اثبات اجتماعی از افراد مشهور:
- اگر تأییدیه یا پشتیبانی افراد مشهور، اینفلوئنسرها یا رهبران صنعت را دارید، آن را به نمایش بگذارید.
- با افراد مشهور یا اینفلوئنسرها برای تبلیغ برند خود شریک شوید.
- از نظرات یا نقل قولهای افراد مشهور در مورد محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که اثبات اجتماعی فقط به معنای به رخ کشیدن تعداد زیادی مشتری راضی نیست. مهم است که از اثبات اجتماعی معتبر و مرتبط استفاده کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.
با استفاده از اثبات اجتماعی به طور استراتژیک، میتوانید اعتماد و وفاداری مشتریان را ایجاد کنید و آنها را به مشتریان مادام العمر تبدیل کنید.
مطالب محبوب
-
راهنمای ساخت کارت ویزیت الکترونیک و لینک بیو اینستاگرامراهنما • 250,760 بازدید
-
-
افزودن کارت ویزیت دیجیتال VCARD به لینک بیو اینستاگرامراهنما • 146,597 بازدید
-
-
افزودن چت آنلاین رایچت و گفتینو در لینک بیو اینستاگرامراهنما • 146,031 بازدید