تفاوت لینک فالو و نوفالو تاثیرگذار در سئو

به‌طورکلی ربات‌های موتور جستجو گوگل تمامی لینک‌ها را در سطح وب بررسی می‌کنند. در واقع این ربات‌ها به کمک همین لینک‌ها با خیلی از


لینک فالو چیست؟

به‌طورکلی ربات‌های موتور جستجو گوگل تمامی لینک‌ها را در سطح وب بررسی می‌کنند. در واقع این ربات‌ها به کمک همین لینک‌ها با خیلی از سایت‌ها و صفحات دیگر آشنا می‌شوند. حالا زمانی که شما از یک صفحه سایت خودتان به یک سایت دیگر لینک فالو می‌دهید، به گوگل می‌گویید:

با دادن هر لینک فالو به یک سایت، به گوگل می‌گویید من این سایت و این صفحه را تأیید می‌کنم.

حالا اگر سایتی که به آن لینک داده‌اید یک سایت بی‌ارزش باشد، بله قطعاً بخشی از اعتبار سایتتان به آن منتقل می‌شود. اما اگر به سایت معتبری لینک بدهید، گوگل شما را هم به‌عنوان یک سایت معتبر شناسایی کرده و حتی برعکس، کمی هم اعتبارتان را افزایش می‌دهید. در مورد این موضوع بهتر است مقاله لینک به خارج را هم بخوانید.

لینک نوفالو چیست؟

زمانی که از سایت خودتان به سایت دیگران لینک نوفالو بدهید، در واقع به گوگل می‌گویید که:

من نیاز دارم در این صفحه به سایت موردنظر یک لینک بدهم. اما این سایت و صفحه از طرف من تأیید شده نیست و اعتباری به آن منتقل نکن.

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

 تفاوت این دو لینک در این است که شما با دادن یک لینک فالو به سایت دیگر، به‌نوعی آن را تأیید کرده و گفته‌اید که با انتقال بخشی از اعتبار سئو سایتتان به آن مشکل ندارید. اما با لینک نوفالو تاکید می‌کنید که سایت موردنظر را به‌هیچ‌عنوان تأیید نکرده و نباید اعتباری از شما به آن منتقل شود.

به‌طورکلی:

• لینک‌هایی که درون کامنت محتواها قرار می‌گیرند،

• اغلب لینک‌های درون شبکه‌های اجتماعی،

• لینک درون فروم‌ها و انجمن‌ها،

• بعضی لینک‌ها در بعضی رپرتاژهای خبری،

• لینک‌های تبلیغات کلیکی،

• لینک‌های بعضی سایت‌ها مثل ویکی‌پدیا،

• و…

از قبل نوفالو تعریف شده‌اند.


آخرین بروزرسانی در: 3 November, 2021