مولد لینک UTM
مولد لینک UTM ابزاری است که به ایجاد URL های سفارشی برای ردیابی و تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت کمک میکند. پارامترهای UTM (Urchin Tracking Module) برچسبهایی هستند که به انتهای URL اضافه میشوند و اطلاعات بیشتری را در مورد منبع، رسانه و کمپینی که بازدیدکننده را به وبسایت فرستاده در اختیار Google Analytics و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب قرار میدهند.
ابزار تولید لینک UTM به کاربران اجازه می دهد تا با وارد کردن اطلاعات خاص در مورد منبع، رسانه و کمپینی که می خواهند ردیابی کنند، URL های سفارشی با پارامترهای UTM ایجاد کنند. این اطلاعات می تواند شامل URL وب سایت، منبع ترافیک وب سایت (مانند پلت فرم رسانه های اجتماعی یا کمپین ایمیل)، رسانه (مانند آگهی تبلیغاتی یا خبرنامه ایمیل)، نام کمپین، و هر کلمه کلیدی مرتبط باشد.
هنگامی که پارامترهای UTM به URL اضافه شد، می توان آن را در رسانه های اجتماعی، ایمیل ها یا سایر کانال های دیجیتال به اشتراک گذاشت. هنگامی که بازدیدکنندگان روی پیوند کلیک میکنند، پارامترهای UTM به Google Analytics ارسال می شود، که سپس می تواند اطلاعات دقیقی در مورد منبع ترافیک و رفتار آن بازدیدکنندگان در وب سایت ارائه دهد. استفاده از ژنراتور لینک UTM می تواند به بازاریابان و صاحبان وب سایت کمک کند تا تأثیر کمپین های خاص را ردیابی کنند و استراتژی های بازاریابی خود را برای عملکرد بهتر اصلاح کنند.
ابزار تولید لینک UTM به کاربران اجازه می دهد تا با وارد کردن اطلاعات خاص در مورد منبع، رسانه و کمپینی که می خواهند ردیابی کنند، URL های سفارشی با پارامترهای UTM ایجاد کنند. این اطلاعات می تواند شامل URL وب سایت، منبع ترافیک وب سایت (مانند پلت فرم رسانه های اجتماعی یا کمپین ایمیل)، رسانه (مانند آگهی تبلیغاتی یا خبرنامه ایمیل)، نام کمپین، و هر کلمه کلیدی مرتبط باشد.
هنگامی که پارامترهای UTM به URL اضافه شد، می توان آن را در رسانه های اجتماعی، ایمیل ها یا سایر کانال های دیجیتال به اشتراک گذاشت. هنگامی که بازدیدکنندگان روی پیوند کلیک میکنند، پارامترهای UTM به Google Analytics ارسال می شود، که سپس می تواند اطلاعات دقیقی در مورد منبع ترافیک و رفتار آن بازدیدکنندگان در وب سایت ارائه دهد. استفاده از ژنراتور لینک UTM می تواند به بازاریابان و صاحبان وب سایت کمک کند تا تأثیر کمپین های خاص را ردیابی کنند و استراتژی های بازاریابی خود را برای عملکرد بهتر اصلاح کنند.