"لینک در بیو" در رسانه های اجتماعی به چه معناست؟

در 11 اکتبر, 2023 ایجاد شدروندها • 103 بازدید

این فراخوان دنبال‌کنندگان را به یک لینک قابل کلیک در بیو پروفایل هدایت می کند که از آنجا می توانند به دنیای گسترده برند شما مراجعه کنند.

یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد. اما کلمات کمک می کنند - به خصوص وقتی شما در حال فروش یک محصول جدید هستید. در اینستاگرام، "لینک در بیو" یک فراخوان به عمل است (CTA) که طراحی شده است تا ترافیک را از صفحه پروفایل شما به سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی یا صفحات فرود منتقل کند. معمولاً آن را در زیر عنوان یک پست اینستاگرامی پیدا خواهید کرد. این فراخوان دنبال‌کنندگان را به یک لینک قابل کلیک در بیو پروفایل هدایت می کند که از آنجا می توانند به دنیای گسترده برند شما مراجعه کنند.

چرا لینک در بیو؟

در حال حاضر، بیشتر پلتفرم های رسانه های اجتماعی امکان قرار دادن لینک در پست های کاربران را نمی دهند - از جمله اینستاگرام. این بدان معنی است که وقتی برندها یا خالقان محتوا به کالاهای خود اشاره می کنند، دنبال‌کنندگان علاقه‌مند باید از برنامه خارج شوند تا بیشتر بدانند. تنها مکانی که کاربران اینستاگرام ممکن است یک لینک واحد قرار دهند، در بیو پروفایل آنها است.

این محدودیت مشکل ساز است زمانی که در نظر بگیرید که برندها ممکن است بخواهند صفحات محصولات متعددی را تبلیغ کنند، چه رسد به زمان محدود. و هرچه برند شما بزرگتر می‌شود، محصولات و محتواهای بیشتری برای تبلیغ خواهید داشت. این ممکن است شامل تغییر مداوم این لینک یکتا، جابجایی بین محتوای همیشه سبز و محتوای گذرا و امیدوار بماند که چیزی به دست بیاید.

این می تواند احساس ناامیدی کند، مانند به اشتراک گذاشتن لینک ها با یک خلاء. نسخه فعلی الگوریتم Meta به شما امکان می دهد انتخاب کنید که اینستاگرام محتوای شما را به ترتیب زمانی نشان دهد، بنابراین نمی توانید بدانید که دنبال‌کنندگان اینستاگرامی شما از کدام پست یا داستان به شما می‌آیند. ممکن است چیزی از چند روز قبل باشد که تازه در خورد آنها قرار گرفته است. حتی اگر توانایی تعویض لینک را با موفقیت داشته باشید، این می تواند رشد برند شما را متوقف کند.

اما محدودیت ها فرصت ها را ایجاد می کنند. اینجاست که ما به تصویر می آییم.

 

این مانع می‌تواند با استفاده از ابزار مناسب، سنگ بنای استراتژی بازاریابی برند شما شود: اوولینک. اینستاگرام تنها پلتفرم رسانه اجتماعی نیست که این کار را انجام می‌دهد. شما همچنین در پست‌های تیک‌تاک و فیسبوک عبارت "لینک در بیو" را خواهید دید.

با استفاده از اوولینک، به جای به روز رسانی آدرس های قابل کلیک در اینستاگرام، تیک‌تاک، فیسبوک و لینکدین، برند شما می‌تواند یک لینک مستقیم را برای مجموعه‌ای از محصولات، مقالات یا قسمت‌های پادکست جدیدی که تولید کرده‌اید به اشتراک بگذارد.

این نیز تجربه کاربر را ساده‌تر می‌کند: دنبال کنندگان شما نیاز ندارند به صفحه اصلی شما منتقل شوند تا به صفحه محصول شما دسترسی پیدا کنند. به جای آن، اگر محتوای شما را در فیسبوک یا اینستاگرام ببینند، می‌توانند به "لینک در بیو" در فیسبوک یا اینستاگرام مراجعه کنند که لینک‌ها را به همه چیزی که شما می‌خواهید آنها ببینند به اشتراک می‌گذارد.

چگونه یک لینک به بیو اینستاگرام اضافه کنیم

اکنون که شما استفاده از هشتگ لینک در بیو را می‌فهمید، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه این تکنیک بازاریابی دیجیتال را به خوبی استفاده کنید. این آموزش ساده را دنبال کنید و از مزایای آن بهره ببرید:

مرحله 1

ما با چیزی شروع می کنیم که هرگز فکر نمی کردید در مدرسه بشنوید: تلفن خود را بردارید و برنامه اینستاگرام را باز کنید.

 

مرحله 2

روی عکس نمایه خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به تب نمایه بروید. لطفا خوب نگاه کنید؛ این به شما ایده می دهد که پس از شروع ویرایش، بخش بیو چگونه ظاهر می شود.

 

مرحله 3

روی Edit Profile ضربه بزنید و شروع به ایجاد بیو جدید خود کنید. این فرصتی است برای ایجاد برند خود. افزودن ایموجی به نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی به یک روش استاندارد تبدیل شده است و پروفایل‌های اینستاگرام نیز تفاوتی ندارند.

 

مرحله 4

آدرس اوولینک خود در قسمت وب سایت بالای بیو خود اضافه کنید (در ادامه در این مورد بیشتر خواهد آمد).

 

مرحله 5

با ضربه زدن روی Done در گوشه سمت راست بالا، تغییرات را ذخیره کنید. همانطور که نام تجاری شما رشد می کند، می خواهید بیشتر از کاربران اینستاگرام را جذب کنید. این فرآیند در تمامی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله TikTok و Pinterest قابل تکرار است.

چگونه یک لینک به استوری اینستاگرام اضافه کنیم

بازاریابی رسانه اجتماعی باید در سطوح متعددی کار کند، از جمله افرادی که هیچ اطلاعاتی درباره بازاریابی رسانه اجتماعی ندارند. استوری‌های اینستاگرام راهی عالی برای جذب افرادی هستند که ممکن است بپرسند "بیو در اینستاگرام کجاست؟".

بسیاری از افراد استوری‌های اینستاگرام را بیشتر از پست‌ها می‌بینند که به اینفلوئنسرها امکان برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبانشان را می‌دهد. آنها همچنین به طبیعت خود فانی هستند و تنها ۲۴ ساعت باقی می‌مانند. اما استوری‌ها همچنان برای برندها سودآور هستند، زیرا می‌توانند لینک را به استوری‌های خود اضافه کنند.

افراد می‌توانند به شیوه‌های مختلف از داستان‌ها در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند، با اضافه کردن استیکرها یا GIFهای "لینک در بیو" به استوری خود. برای تبلیغ کردن جوایز، ارتقا مقاله یا پادکست به موقع یا حمایت از یک علت، استوری‌های اینستاگرام راه عالی‌ای برای گرفتن یک لحظه و افزایش شناخت برند شما هستند.

پس از آنکه تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را گرفتید، از قسمت استیکرها، استیکر لینک را انتخاب کنید. (ما برای خوب دیده شدن مراحل کار، یک بک گراند سیاه ساده گذاشتیم)

 

 

پس از انتخاب استیکر لینک، به صفحه‌ای شبیه به صفحه زیر منتقل خواهید شد. بخش اول مربوط به آدرس لینک است. در این قسمت باید آدرس لینک موردنظرتان را وارد کنید. در قسمت پایین‌ اگر روی customise sticker text کلیک کنید می‌توانید یک متن دلخواه برای لینک خود بنویسید تا لینک با این متن برای دنبال کنندگان نمایش داده شود.

 

 

اگر متن دلخواه نگذارید، اینستاگرام همان url لینک را به عنوان متن لینک به کاربران نشان می‌دهد. آدرس و متن را تایپ کنید و بعد روی گزینه‌ی Done کلیک کنید تا لینک ذخیره شود.

 هر مشخصه‌ی دیگری مانند نوشته، استیکر و فیلتر را به استوری خود  که می‌خواهید را اضافه کنید و آن را همانند دیگر استوری‌ها در صفحه‌ی پروفایل خود منتشر کنید.

زمانی که کاربران یکی از استوری‌های لینک‌دار شما را در اینستاگرام مشاهده می‌کنند، استیکر «لینک» را با همان متنی که برایش گذاشتید، در صفحه خواهند دید.

 

این امکان وجود دارد که برخی از کاربران متوجه آن نشوند. افرادی که کمتر از اینستاگرام استفاده می‌کنند ممکن است حتی ندانند که چنین گزینه‌ای وجود دارد. به همین دلیل، اینکه مخاطب را به انجام این کاری دعوت کنید و دکمه link را به چشم بیاورید، بسیار مهم است. (مثلاً فِلِش بزنید یا از GIF استفاده کنید)

اوولینک: ابزار نهایی لینک در بیو

حالا کسانی که می‌خواهند چند لینک را یک جا به مخاطب بدهند باید چکار کنند؟

اوولینک یک ابزار بازاریابی دیجیتال را ارائه می‌دهد که برند شما را به طور هماهنگ در میان چندین پلتفرم قرار می‌دهد و تبدیل و بهبود تجربه کاربر را تسهیل می‌کند. شما می‌توانید هر تعداد لینک و محتوا که نیاز داشتید را به اوولینک خود افزوده و از قالب‌های زیبای ما استفاده کنید تا دقیقاً همان چیزی که دنبال کنندگان شما دارند را بازتاب دهید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از اوولینک خود، کارهای دیگری نیز انجام دهید، مانند یک فرم عضویت در خبرنامه را برای رشد مخاطبان خود یا تغییر طراحی صفحه انجام دهید. و بهترین قسمت این است که ما رایگان هستیم! در حالی که ابزارهای دیگر لینک بیو وجود دارند، ما بر این افتخار داریم که امکان اختصاصی سازی کامل را با دامنه اختصاصی و حذف برندینگ را ارائه می‌دهیم! ببینید که افراد دیگر چگونه از اوولینک استفاده می‌کنند.

در عرض چند دقیقه کارت ویزیت دیجیتال، رزومه و مینی‌وب‌سایت خود را رایگان بسازید