راهنمای کامل طراحی کارت ویزیت

در 1 اکتبر, 2023 ایجاد شدکارت ویزیت الکترونیک • 83 بازدید

کارت ویزیت الکترونیک اوو به دنیا آمد زیرا کارت‌های ویزیت کاغذی سنتی برای ما دیگر کاربردی نبود. ما می‌خواستیم به حرفه‌ای‌های امروزی کمک کنیم که بتوانند به بهترین شکل خود را به نمایش بگذارند

در اوو، ما خلاقیت را تحسین می‌کنیم و کاملا به استفاده از تکنولوژی در کارت ویزیت علاقه‌مندیم. اوولینک به دنیا آمد زیرا کارت‌های ویزیت کاغذی سنتی برای ما دیگر کاربردی نبود. ما می‌خواستیم به حرفه‌ای‌های امروزی کمک کنیم که بتوانند به بهترین شکل خود را به نمایش بگذارند، به شغل‌های جذاب دست پیدا کنند و برای خود فرصت‌های جذاب‌تری ایجاد کنند بدون اینکه نیازی به یک بررسی و معرفی کامل یا استفاده از هنر زودگفتاری داشته باشند.

هنگام ایجاد یک کارت ویزیت، شما همچنین می‌توانید برند خود را در تمام شکوه خود به نمایش بگذارید - از طراحی کارت تا لینک‌های اجتماعی، بسته به طراحی‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید. علاوه بر این، شما باید خودتان را به نمایش بگذارید و چه راهی بهتر از ایجاد یک پروفایل دیجیتال برای این کار وجود دارد؟

1. چه چیزهایی قبل از طراحی کارت ویزیتتان نیاز دارید.

مبانی اساسی ۱۰۱.

ابتدا، باید نام خود را، جزئیات تماس مانند ایمیل و شماره تلفن خود و شغل خود را وارد کنید. شاید هم بخواهید لوگوی خودتان را نیز اضافه کنید، اما در ذیل به آن می‌پردازیم.

۲. یک الگو را که برای شما کار می‌کند، انتخاب کنید.

تصمیم‌ها، تصمیم‌ها.

وقتش است که خارج از چارچوب فکر کنیم. همانطور که یک الگو را انتخاب می‌کنید، مهم است یک ظاهر و طرح کلی ایجاد کنید که برند شما را متمایز کند. الگوی انتخابی تصمیم مهمی است، بنابراین با دقت در مورد آنچه که مصرف‌کننده شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، فکر کنید. اگر به دنبال استخدام کسی می‌بودید، چه نوع طرحی بیشتر به شما جذابیت داشت؟

۳. لوگوها، گرافیک و رنگ‌های کسب‌وکار را انتخاب کنید.

حالا به بخش جالب می‌رسیم.

آیا شما یک لوگوی موجود یا یک لوگوی تازه تغییریافته که آن را دوست دارید دارید؟ شما همین الآن هم یک قدم جلوتر هستید. اگر لوگوی فعلی شما قدیمی یا کمتر جذاب است، وقت آن است که مهارت‌های فتوشاپ خود را به کار ببندید (یا یک حرفه‌ای را استخدام کنید تا مهارت خود را به‌کار بگیرد).

هرگز قدرت رنگ در مغز را دست کم نگیرید، به خصوص زمانی که رنگ‌های برند یا کسب‌وکار شما در کانون توجه قرار می گیرند، که شما اگر به درستی کار کنید، بخشی از آن خواهید بود. در سال ۲۰۱۸، ادوبی، برترین ۱۰۰ برند جهان را بررسی کرد تا محبوب ترین استفاده از رنگ ها را کشف کند. مطالعه‌های آن‌ها نشان داد که آبی تا ۳۳٪ بیشترین رنگ محبوب بود، قرمز در ۲۹٪ برند دوم بود و‌ رنگ سیاه یا طیف خاکستری با ۲۸٪ حضور قوی داشت. همچنین، ادوبی یادداشت کرد که ۹۵٪ این برندها فقط از یک یا دو رنگ استفاده کردند. چرا؟ خوب، این یک انتخاب بود برای حفظ سازگاری و سادگی در برندینگ. یک انتخاب خوب.

در آخر - لوگوها. ممکن است شما یک لوگو یا گرافیک داشته باشید که قبلاً ساخته‌اید، در این صورت، شما می‌توانید آن را اضافه کنید یا لوگوی جدیدی ایجاد کنید که با برند خود هماهنگ باشد. همچنین، اگر شما تمایل دارید، می‌توانید گرافیک‌هایی مانند تصاویر، آیکون‌ها و الگوها را هم اضافه کنید تا دید بصری کارتی جذاب و منحصربفرد داشته باشید. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که گرافیک و رنگ‌ها باید به هماهنگی آنچه که می‌خواهید برسید و همچنین با استفاده از لوگوی خود همخوانی داشته باشند.

۴. فضای سفیدی را نگه دارید.

پرکردن فضا همیشه بهتر نیست.

احساس نکنید که باید تمام فضا را با کلمات و گرافیک پر کنید. برخی فضای سفید بگذارید - این کار با کاهش تعداد متن و عناصر طراحی که کاربران در یک نگاه مشاهده می‌کنند، به طرح شما انرژی تنفسی می‌دهد. هدف کارت ویزیت، برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات است - پس در نگاه اول، به کارت خود جذابیت بدهید!

 

۵. اطلاعات و جزئیات خود را تنظیم کنید.

اینجاست که سرگرمی واقعی شروع می شود.

کارت شما شامل بهترین بخش‌های شماست. این برگه برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان بالقوه و نشان دادن تمام آنچه که شما هستید، می‌باشد. بنابراین، قطعاً ارزش دارد که قبل از روز چاپ، به طراحی لوگو/تصویر و قرار دادن متن خود فکر کنید.

به عنوان مثال، معمولاً متن در جایی قرار می‌گیرد که تصویر/لوگو شما قرار ندارد و تصاویر و لوگوها به طور معمول در مناطقی قرار می‌گیرند که به آن‌ها توجه می‌شود. این ممکن است سمت بالا و سمت راست، بالا و سمت چپ یا سمت مخالف کارت باشد. اگر برای یک شرکت خلاق یا یک آژانس کار می‌کنید (و بیایید به رفتارتان بپردازیم، قطعاً در این زمینه به مفاهیم طراحی و چیدمان همچنین مسلط هستید) شاید خواسته باشید یکم بیشتر آزادی خلاقانه را داشته باشید. - فقط سعی کنید از طراحی به هم ریخته اجتناب کنید.

6. شعاری جذاب را اضافه کنید

خب تو باهوش نیستی!

نوشتن کپی هوشمندانه آسان نیست، اما وقتی می گوییم هر کسی می تواند این کار را انجام دهد، به ما اعتماد کنید. اگر درگیر هستید، می توانید با مطالعه برخی از شعارهای معروف شرکت ها شروع کنید. همچنین می توانید جلسه شلوغی با برخی از دوستان، خانواده یا همکارانتان برگزار کنید. گاهی اوقات مفید است که از نوت بوک یا تخته سفید فاصله بگیرید و نظر یک نفر دیگر را بخواهید.

به عنوان مثال، در ادامه سه شعار هوشمند از برندهای معروف آمده است:

سامسونگ: "کاری را انجام دهید که نمی توانید انجام دهید."

این شعار سال ۲۰۱۷ واقعاً بیانگر مأموریت این برند در کمک به مشتریان خود برای انجام کارهایی است که تا اخیراً غیرممکن بوده. روشن است که سامسونگ خود را به عنوان حل‌کننده مشکلات و نوآوران معرفی می‌کند و این حتماً از طریق شعار آنان نیز مشخص شده است.

بانک ملی استرالیا (NAB) - "بیشتر از پول"

در حین بازنشانی برند در سال ۲۰۱۶، بانک ملی استرالیا شعار خود را از "بیشتر دادن، کمتر گرفتن" به "بیشتر از پول" تغییر داد. شعار جدید جزوه سری تبلیغاتی شد و درباره تاریخ، قابلیت اعتماد و نقش مهم و مثبت بانک بزرگ در زندگی استرالیایی‌ها در همه مراحل زندگی صحبت می‌کرد.

M&Ms - "در دهان شما ذوب می شود، نه در دستان شما."

M&Ms در دهه ۱۹۴۰ به عموم مردم در دسترس بود و به همین دلیل این شعار محبوب در سال ۱۹۵۴ ثبت اختراع شد. ادر حالی که این شعار شناخته شده ترین نیست، ان را به عنوان فوق العاده هوشمندانه در نظر گرفته می شود، لمس ماهیت عملی، راحت و خوشمزه M & M که زمانی جدید بود و امروز بسیاری از مردم می دانند و دوست دارند.

بنابراین - شما یک نویسنده حرفه‌ای یا یک حرفه‌ای بازاریابی حرفه‌ای نیستید. پس چگونه یک شعار شگفت‌انگیز بسازید؟ حق با شماست. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد.

  1. با لوگوی خود شروع کنید، که دست در دست با شعار شما کار می کند. با برخی از کلمات بازی کنید تا ببینید چه چیزی متناسب است، اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از شرکت ها متن را در آرم های خود قرار نمی دهند.
  2. ساده نگهش دار!
  3. از کلمات کوچک استفاده کنید. شعار شرکت شما باید از زبان خارج شود، نه اینکه خواندن یا درک آن پیچیده باشد.
  4. ایده پردازی Brainstorm یک لیست از کلمات مرتبط با کسب و کار شما است. هدف برای 20-50 کلمه - و رسم برخی از تصاویر و یا ایجاد یک فلوچارتدر صورت نیاز!
  5. از کلمات یا عبارات قدرتمند استفاده کنید. یک قانون خوب برای پیروی این است: اگر با شما صحبت کند یا احساس خوبی داشته باشد، احتمالا پولساز است.
  6. شعارهای خود را بر روی خانواده، دوستان یا نمونه تصادفی از افراد در محل کار خود آزمایش کنید. دوستش دارن؟ ازش متنفری؟ پیشنهاداتی برای بهتر کردن آن دارید؟ هنگامی که شما چندین جلسه طوفان مغزی با خودتان داشته اید، گاهی اوقات بهتر است کناره‌گیری کنید و برخی از بازخوردهای سازنده را از دیگران بپذیرید.

7. در مورد تایپوگرافی تصمیم بگیرید

نوع فونت خود را انتخاب کنید.

مهم است که از یک فونت با سایز 12pt یا بزرگتر برای نام شرکت استفاده کنید و هرگز از سایز فونت کوچک‌تر از 8pt استفاده نکنید (مگر اینکه مخاطبان هدف شما یک اجتماع مورچه باشند). درباره فونت‌ها، فقط به یاد داشته باشید که یک فونتی را انتخاب کنید که شخصیت برند شما را نمایش دهد. چیزی بیشتر از یک نوع فونتی که با شخصیت برند هماهنگی ندارد، گیج‌کننده نیست.

8. طراحی کارت ویزیت خود را ذخیره کنید، بررسی و ارزیابی کنید

حالا به قسمت نهایی می رسیم.

هنگامی که همه چیز را تمام کردید، کار خود را ذخیره کنید، بررسی کنید (موارد نوشتاری را دقت کنید) و سپس بررسی را مجدداً انجام دهید، به خاطر تأیید نهایی. و اگر هریک از جزئیات شما تغییر کند؟ می توانید به راحتی آن را به روز کنید!

نتیجه‌گیری

طراحی کارت ویزیت باعث می‌شود شما در هر لحظه آماده ارائه خدمات یا آشنایی با افراد جدید باشید. اما طراحی کارت ویزیت حرفه‌ای و جذاب برای شما اهمیت بسیاری دارد تا بتوانید بهترین اثر را بر روی دیگران بذارید. در ادامه چند مورد کلیدی برای طراحی کارت ویزیت خود را درنظر بگیرید:

۱. انتخاب تم و رنگ مناسب: تم و رنگ کارت ویزیت باید با شناسنامه برند شما همخوانی داشته باشد و احساس حرفه‌ای را منتقل کند.

۲. انتخاب یک لوگو یا تصویر مرتبط: یک لوگو یا تصویر گویایی مرتبط با کسب و کار شما را به همراه داشته باشید که بتواند هویت شما را منعکس کند.

۳. انتخاب فونت مناسب: فونت انتخابی باید خوانا، مناسب و با شخصیت برند شما هماهنگ باشد.

۴. انتخاب اطلاعات کلیدی: فقط به اطلاعات ضروری و مهم خود محدود شوید نظیر نام شرکت، نام و سمت شما و اطلاعات تماس.

۵. لحاظ کردن فضای خالی: بر روی کارت ویزیت خود حتماً فضای خالی را در نظر بگیرید تا طرح کارت ویزیت به خوبی به چشم بیاید و متن و لوگوی شما قابل خواندن باشد.

۶. استفاده از یک طراح حرفه‌ای: اگر خودتان قادر به طراحی حرفه‌ای کارت ویزیت نیستید، بهتر است از خدمات یک طراح حرفه‌ای استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در عرض چند دقیقه کارت ویزیت دیجیتال خود را رایگان بسازید

اگر نیاز به کمک در ایجاد کارت ویزیت خود دارید، با تیم ما تماس بگیرید.